![]() |
Utsikt fra balkongen rom 1101. Operaen er under kranen. |
En får prøve å ta det positive først, og med Panorama er det mye som er bra. Spørsmålet er om det er de riktige tingene som er gode. Grunnen til at hotellet ble valgt, var egentlig flere. Det lå sentralt til i Rådhusgata 11, to minutter til Karl Johan eller Operaen og kort vei til Øyafestivalen. De hadde også parkering sentralt. For det tredje hadde Thon en kampanje der en fikk 10 prosent rabatt for hver natt en ble. Så vi fikk 30 prosent rabatt for tre netter. Da åpnet det seg en mulighet til å få soverom og stue til en akseptabel norsk pris, rundt 1100 kroner per natt. (vi skulle egentlig vært fire netter). Business-rommet 1101 med balkong koster normalt rundt 1800 kroner. Når du er på jobbreise, er det greit at noen kan jobbe mens andre hviler.
![]() |
Skrivepult, med to stoler. |
La oss ta det med jobb først. Pulten er av grei lengde, og har to stikkontakter i seg. Utmerket! Det kan aldri bli for mye av det nært pc og mobiler og så videre. Men stolene har liten rygg og er vonde å sitte på dersom du skal jobbe endel. Dumt på et businessrom.
![]() |
Sofa og stol og en puff som ikke vises var også i stua |
Det var positivt at rommet var stort, sikkert rundt 35 m2. En ok sofa og stol, samt puff og bord var det plass til med passe stort tv rett foran på veggen. Den store lampa ga et bra lys, dette var på sommeren så vet ikke hvor mye lys det er på vinteren. Det er nemlig ikke noe taklys i rommet, bare denne og lampa på skrivepulten.
![]() |
Minibaren var et stort kjøleskap |
Leilighetene i noen etasjer er ment for langtidsleie, og har fullt utstyrt kjøkken. Vår hadde også kjøkken, men ikke noe utstyr foruten vannkoker og noen glass og kopper. Kjøleskapet var minibar, og hadde også god plass til egne varer. Det var jo virkelig kjekt. God skapplass var det også, med safe på innsiden.
To skyvedører på hver sin side av en vegg skilte soverom fra stue. Det var akkurat plass til å gå på siden av dobbeltsengen, som var god å sove i. Renholdet under sengen var derimot manglende. Der hadde hybel-elefanter fest…..
Anyway. På nattbordet var det ok plass, og lampen hadde også ekstra leselys. På veggen var det også et ekstra tv. Vinduene kunne åpnes, og godt var det. For her kommer en til det store negative med rommet, som gjør det vanskelig å anbefale dette rommet og andre som ligger ut mot gata og i solsteiken. Det er ikke solreflekterende rullegardiner eller lystette gardiner på soverommet. Når det heller ikke er AC på rommet, så blir det veldig varmt når sola er på denne siden fra morgen til ca 17.00. Da vi var der, var tempen rundt 20 og det var bakerovn på rommet. I stua var det heller ikke rullegardin, bare lyse gjennomsiktige gardiner. Så har du barn som skal sove der, og ikke får sove når det er lyst har du et problem.
Varmen gjør at du må ha vinduer oppe, og da hører du godt trafikken fra Rådhusgata. Har du ørepropper, er jo saken løst. Jeg hater å sove med propper. Det finnes rom på baksiden, uten støy og sol – men da får du ikke gleden av balkongen…
![]() |
Sol fra morgen til ettermiddag |
Balkong er jo luksus på hotell i Oslo, og herlig å nyte morgenteen her og sole seg og få luft. Greit med plass og begge dørene kunne åpnes. Ikke all verdens utsikt, men veldig luksus å ha egen balkong. Den ble flittig brukt.
Te fra Twinings |
Kaffe fra Nespresso, eller fra Evergood. |
Andre positive ting med hotellet er en veldig vennlig betjening, og i lobbyen får du gratis te og kaffe i alle varianter, fra Nespresso til Evergood. Frokosten ble servert i første etasje ved lobbyen, og er et hvitt og lyst lokale, som kompenserer for manglende vinduer. Liten, men god frokost med frisk og tørket frukt, frokostblandinger, nøtter, mandler, egg, eggerøre, bønner, poteter, pølser, bacon, de vanlige påleggene og ikke minst vafler og croissanter som søt avslutning. I sommer var også hotellet barnevennlig, med egen og morsom buffet for de minste.
![]() |
Gode stoler og sofaer å sitte i |
![]() |
Morsom melon |
![]() |
Barnebuffet fristende også for voksne |
![]() |
Men det ble bønner og eggerøre fra den voksne buffeten |
Thon Panorama har også et uterom på bakkenivå med stoler og bord, og sofa og bord i resepsjonen. Det er altså mulig å få slappe av utenfor rommet uten å gå så langt. Hotellet har ellers fire parkeringsplasser i kjelleren, til 285 kroner døgnet. Ellers er nærmeste parkeringshus ikke langt unna. Selve området er noe belastet, som egentlig flere deler av Oslo er. Vi opplevde ikke noe ubehagelig, men som enslig kvinne hadde jeg ikke valgt dette nabolaget. Skippergata er like ved, og det er som sagt en del ting rundt området som gjør at en føler seg ikke helt trygg. Men området pusses stadig opp, og det er mange folk som er i området hele tiden. Like ved ligger Michelin-restauranten Statholdergaarden og det hippe hotellet Grims Grenka. Det er bare en liten veibit ned fra Karl Johan som føles noe ekkel. Når det er sagt, er jeg ikke like komfortabel med å gå Rosenkrantzgata på natterstid heller.
Badet. Jeg må jo si noe om badet. Jeg visste at det ikke var badekar, men tenkte at siden det var så mye annet kjekt å glede seg til fikk det gå for denne gangen. På pluss-siden er varmekabler, flere knagger og badekåpe. På minussiden er manglende hylle til å sette ting fra seg, kjedelige produkter og en liten dusj som gjør at halve gulvet blir vått om du ikke demmer opp med et håndkle.
Så alt i alt. Thon Panorama byr på mye andre hoteller ikke gjør. Store rom, balkong, god frokost og parkering på stedet. Men dårlig arbeidspult, manglende ac og/eller blendingsgardiner er hovedårsaken til at jeg ikke vil velge å bo her ved neste Oslo-besøk.
PS: Liten opptur. Ved hjemkomst får jeg mail om at hotellet ønsker min tilbakemelding på oppholdet. Jeg elsker å svare på slikt, i håp om at det kan gi bedring. Jeg svarer i vei, og får kort tid etter svar fra direktørens epost. Noe som er et kvalitetstegn.
Hei,
Tusen takk for din tilbakemelding og kommentarer i forbindelse med ditt oppholdet hos oss.
Vi setter pris på at du har tatt deg tid til å dele dem med oss. Det er gledelig å høre at dere likte hotellet vårt og er godt fornøyd med det meste. Vi beklager at renholdet ikke har vært slik dere kunne forvente, vi tar dette videre internt hos oss.Takk for innspill til forbedringspunkter til rommet generelt i forbindelse med gardiner og varme, vi sender disse vider sentralt i Thon Hotels.
Vi har også rom som ligger litt mer skjermet både for sol og støy men da ikke med så hyggelig balkong og utsikt.Vi ønsker deg en fin sen sommer og velkommen tilbake ved en senere anledning.
Og ikke nok med det. En uke senere kommer nok en epost. De tar virkelig kundefornøydhet alvorlig på dette hotellet. Har ikke opplevd noe lignende siden servicen på Shangri-La i Bangkok.
Hei.
Tusen takk for at du tok deg tid til å dele dine tilbakemeldinger med oss.
Er hyggelig å se at du har gitt oss gode score og at du generelt er fornøyd med hotellet.
Spesielt er det hyggelig å lese at du synes vi har en hyggelig betjening.
Vi har noen rom med blendingsgardin, dette er du velkommen til å forespørre om hvis du skulle ønske å komme tilbake til Thon Hotel Oslo Panorama.
Det er beklagelig å lese at det var støvete på rommet, slik skal det ikke være og jeg tar dine kommentarer videre internt.
Om du ønsker å booke rom hos oss ved en senere anledning, er du velkommen til å sende meg denne mailen i retur skal jeg sørge for at vi oppgraderer rommet ditt uten ekstra kostnad og at det blir holdt av et rom med blendingsgardiner.
Jeg skal også ta disse kommentarene videre internt, for å se på muligheter om å få blendingsgardin i flere rom.
Vi ønsker deg hjertelig velkommen tilbake.
Ha en flott dag.